Napisz
Podczas forum zaprezentowano wypracowane przez ostatnie cztery lata założenia strategii komunikacji marek: Kujawy (2019 r.), Pałuki (2020 r.), Bory Tucholskie (2021 r.) oraz Dolina Dolnej Wisły (2022 r.). Przedstawiono wiodące produkty turystyczne marek terytorialnych regionu. W części warsztatowej odbyły się rozmowy z przedstawicielami biur turystycznych, aby zachęcić ich do zamieszczenia atrakcji Kujawsko-Pomorskich Konstelacji Dobrych Miejsc w ich ofertach. Wydarzenie skupia przedstawicieli branży turystycznej, przedstawicieli samorządu terytorialnego, osoby zajmujące się tworzeniem, komercjalizacją i promocją produktów turystycznych na szczeblu lokalnym i regionalnym.
W środę i czwartek (19 i 20 kwietnia) przedstawiciele biur podróży wzięli udział w wizytach studyjnych. W programie między innymi wyjazdy do Bydgoszczy, Chełmna i Grudziądza, kulinarne odkrycia w Dolinie Dolnej Wisły (na Szlaku Niech Cię Zakole), spacery w Borach Tucholskich i uzdrowisku Inowrocław na Kujawach, w Cukrowni Żnin na Pałukach oraz wizyta w Obserwatorium Astronomicznym UMK w Piwnicach.
Regionalne Forum Turystyki organizujemy w Roku Kopernika wraz z Urzędem Miasta Torunia i Lokalną Organizacją Turystyczną „Toruń”.
Program kilkudniowego wydarzenia powstał przy udziale samorządów i organizacji członkowskich Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej, które podejmują gości wspólnie z samorządem województwa. Gośćmi wydarzenia są Forum Turystyki Przyjazdowej i Polska Izba Turystyki. Patronat honorowy sprawują marszałek województwa kujawsko-pomorskiego, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej i Izba Gospodarstwa Polskiego.