SZCZEGÓŁOWE ZADANIA POLSKIEJ IZBY TURYSTYKI W KADENCJI 2024-2028
I. Sprawy członkowskie
1. Lista członków Izby
Uporządkowanie (zaktualizowanie) listy członków Izby pod względem finansowym / windykacja / skreślenia.
2. Informacje dla członków Izby
Informowanie członków Izby o projektach przepisów prawa i przepisach, ich interpretacji oraz zdarzeniach, jak kontrole stosowania przepisów – mających znaczenie dla działalności gospodarczej członków Izby;
Informowanie członków Izby o programach finansowanych ze środków publicznych, w tym możliwości pozyskania takich środków na własne projekty i programy;
Informowanie członków Izby na bieżąco o działalności Rady Izby i Zarządu Izby oraz o działalności organizacyjnej Izby.
3. Szkolenia dla członków Izby
Organizowanie szkoleń na tematy przydatne w działalności gospodarczej Członków Izby;
Przekazywanie członkom Izby informacji na temat możliwości udziału w takich szkoleniach;
Przekazywanie członkom Izby informacji dotyczących szkoleń zewnętrznych.
4. Świadczenia na rzecz członków Izby
Pomoc członkom Izby (zwłaszcza małym przedsiębiorcom) we wdrażaniu nowych przepisów prawa turystycznego, w szczególności poprzez szkolenia i warsztaty praktyczne a także przekazywanie opinii oraz opracowanych przez Izbę wskazówek praktycznych.
5. Zwiększanie liczby członków Izby
Promowanie wśród przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie turystyki członkostwa w Izbie i zachęcanie ich do zrzeszania się w Izbie oraz trwałe włączenie ich w prace Oddziałów Izby.
6. Study-tours
Organizacja study-tours dla członków Izby.
7. Członkowie stowarzyszeni
Analiza i ocena obecnego modelu członkostwa stowarzyszonego.
II. Ochrona interesów członków Izby
1. Walka z naruszeniami prawa w turystyce
Opracowanie projektu założeń legislacyjnych regulacji prawnej rejestru imprez okazjonalnych, wyłączonych spod ustawy it/put na podstawie art. 3 tej ustawy jako okazjonalnych, niekomercyjnych, dla ograniczonego kręgu podróżnych.
III. Finanse Izby
1. Składki członkowskie
Wdrożenie nowego postanowienia § 79 ust. 6 statutu dot. powiązania przychodu ze składek przypadającego oddziałowi z zadaniami oddziału i kosztami stałymi oddziału.
2. Windykacja
Przygotowanie procesu windykacji not członkowskich.
3. Projekty z zakresu turystyki finansowane ze środków publicznych
Podejmowanie inicjatyw udziału w projektach i realizowanie projektów.
IV. Projekty Izby
1. Targi ITTF
Kontynuowanie współpracy Izby z MTP w zakresie realizacji kolejnych edycji targów turystycznych ITTF w Warszawie.
2. Projekt pod nazwą: „Podróżuję, bo lubię żyć aktywnie – turystyka społeczna jako forma budowania kapitału społecznego”
Projekt ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej;
Projekt zrealizowany i rozliczony.
3. Projekt pod nazwą: Cykl szkoleń „Zrównoważona turystyka w praktyce”
Projekt ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego;
Projekt zrealizowany i rozliczony.
4. Projekt pod nazwą: „Funkcjonowanie rynku usług turystycznych – bezpieczny turysta, bezpieczne dziecko, bezpieczny wypoczynek – Priorytety dla najwyższych standardów polskiej branży hotelarskiej i turystycznej”
Projekt ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki;
Projekt zrealizowany i rozliczony.
5. Projekt pod nazwą: „Wsparcie udziału organizacji przedsiębiorców w pracach międzynarodowych grup lub organizacji branżowych”
Projekt ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki;
Projekt zrealizowany i rozliczony.
6. Ośrodek Mediacji Turystycznej PIT
Wdrożenie uchwały Rady Izby o utworzeniu Ośrodka Mediacji Turystycznej PIT;
Kontynuowanie prac nad projektem kodeksu rzetelności zawodowej członka PIT w trybie i na zasadach określonych przez Zarząd Izby.
V. Media
1. Rzecznik Prasowy Izby
Powołanie Rzecznika Prasowego Izby – wzmocnienie przekazu marketingowego Izby.
2. Działalność medialna
Prowadzenie stron na FB;
Wydawanie Newslettera Izby;
Uruchomienie profilu na LinkedIn.
VI. Współpraca i współdziałanie
1. Kontakty i współpraca Izby
MSiT, MRiT, POT, ECTAA, Rzecznik Przedsiębiorców, urzędy marszałkowskie, władze lokalne (współpraca i współdziałanie), Fundacja CMRT;
Udział w targach regionalnych i ogólnopolskich.
VII. Legislacja
1. Nowelizacja dyrektywy 2015/2302 w sprawie imprez turystycznych
Przekazywanie Ministerstwu Sportu i Turystyki i/lub ECTAA propozycji PIT wprowadzenia zmian w projekcie nowelizacji dyrektywy 2015/2302.
Opracowanie po nowelizacji dyrektywy 2015/2302 i ustawy it/put wskazówek praktycznych dotyczących „transpozycji” do praktyki organizatorów zmian w zakresie imprez turystycznych;
Monitorowanie procesu legislacyjnego nowelizacji ustawy o imprezach turystycznych – po zmianach wprowadzonych nowelą do dyrektywy 2015/2302;
Przeprowadzenie szkoleń, wzorem szkoleń w 2018 r., lub zorganizowanie sesji Q&A w zakresie zmian w przepisach dotyczących imprez turystycznych.
VIII. Regulacje wewnętrzne Izby
1. Regulacje związane z funkcjonowaniem Izby jako organizacji
Nowelizacja aktów wewnętrznych:
Zmiany w statucie w zakresie uściślenia terminu rezygnacji z członkostwa w Izbie;
Regulamin Rady Izby, Regulamin Zarządu Izby, Regulamin Biura Wykonawczego oraz uchwała w sprawie kompetencji i zadań sekretarze generalnego Izby – wprowadzenie zmian:
dostosowujących treść tych aktów do zmian w statucie,
zaproponowanie zmian merytorycznych wynikających z funkcjonowania nowego izbowego systemu komunikacji,
zaproponowanie zmian odformalizowujących procedury oraz uelastyczniających procedowanie władz Izby;
Podjęcie uchwały w sprawie kompetencji i zadań skarbnika Izby;
Podęcie uchwały w sprawie podróży służbowych w Izbie;
Podjęcie uchwały w sprawie izbowego systemu komunikacji wewnętrznej;
Podjęcie uchwały w sprawie polityki informacyjnej Izby;
Podjęcie uchwały w sprawie patronatów Izby;
Podjęcie uchwały w sprawie odznaki honorowej Izby;
Podjęcie uchwały w sprawie istotnych postanowień aktu założycielskiego oddziału z osobowością prawną;
Podjęcie uchwały w sprawie zawieszenia praw członkowskich.
2. Izbowy System Komunikacji Wewnętrznej (ISKW)
Wdrożenie ISKW dla członków Izby jako system do komunikacji.
IX. Standardy usług turystycznych
1. Wzorce umów i innych dokumentów stosowanych przez członków Izby
Kontunuowanie przeglądu wzorców umów i innych dokumentów stosowanych przez członków Izby (OWU, umowy pilockie, umowy o zakwaterowanie, umowy o transport, etc.) – pod kątem zgodności z przepisami prawa;
Ew. przekazanie uwag wynikających z przeglądu, w tym sygnalizacji dot. niezgodności postanowień wzorców umów z przepisami prawa.