Dołącz do Polskiej Izby Turystyki!

SZCZEGÓŁOWE ZADANIA POLSKIEJ IZBY TURYSTYKI W KADENCJI 2024-2028

  • Home
  • Wydarzenia
  • SZCZEGÓŁOWE ZADANIA POLSKIEJ IZBY TURYSTYKI W KADENCJI 2024-2028

I. Sprawy członkowskie

1. Lista członków Izby

  • Uporządkowanie (zaktualizowanie) listy członków Izby pod względem finansowym / windykacja / skreślenia.

2. Informacje dla członków Izby

  • Informowanie członków Izby o projektach przepisów prawa i przepisach, ich interpretacji oraz zdarzeniach, jak kontrole stosowania przepisów – mających znaczenie dla działalności gospodarczej członków Izby;
  • Informowanie członków Izby o programach finansowanych ze środków publicznych, w tym możliwości pozyskania takich środków na własne projekty i programy;
  • Informowanie członków Izby na bieżąco o działalności Rady Izby i Zarządu Izby oraz o działalności organizacyjnej Izby.

3. Szkolenia dla członków Izby

  • Organizowanie szkoleń na tematy przydatne w działalności gospodarczej Członków Izby;
  • Przekazywanie członkom Izby informacji na temat możliwości udziału w takich szkoleniach;
  • Przekazywanie członkom Izby informacji dotyczących szkoleń zewnętrznych.

4. Świadczenia na rzecz członków Izby

  • Pomoc członkom Izby (zwłaszcza małym przedsiębiorcom) we wdrażaniu nowych przepisów prawa turystycznego, w szczególności poprzez szkolenia i warsztaty praktyczne a także przekazywanie opinii oraz opracowanych przez Izbę wskazówek praktycznych.

5. Zwiększanie liczby członków Izby

  • Promowanie wśród przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie turystyki członkostwa w Izbie i zachęcanie ich do zrzeszania się w Izbie oraz trwałe włączenie ich w prace Oddziałów Izby.

6. Study-tours

  • Organizacja study-tours dla członków Izby.

7. Członkowie stowarzyszeni

  • Analiza i ocena obecnego modelu członkostwa stowarzyszonego.

II. Ochrona interesów członków Izby

1. Walka z naruszeniami prawa w turystyce

  • Opracowanie projektu założeń legislacyjnych regulacji prawnej rejestru imprez okazjonalnych, wyłączonych spod ustawy it/put na podstawie art. 3 tej ustawy jako okazjonalnych, niekomercyjnych, dla ograniczonego kręgu podróżnych.

III. Finanse Izby

1. Składki członkowskie

  • Wdrożenie nowego postanowienia § 79 ust. 6 statutu dot. powiązania przychodu ze składek przypadającego oddziałowi z zadaniami oddziału i kosztami stałymi oddziału.

2. Windykacja

  • Przygotowanie procesu windykacji not członkowskich.

3. Projekty z zakresu turystyki finansowane ze środków publicznych

  • Podejmowanie inicjatyw udziału w projektach i realizowanie projektów.

IV. Projekty Izby

1. Targi ITTF

  • Kontynuowanie współpracy Izby z MTP w zakresie realizacji kolejnych edycji targów turystycznych ITTF w Warszawie.

2. Projekt pod nazwą: „Podróżuję, bo lubię żyć aktywnie – turystyka społeczna jako forma budowania kapitału społecznego”

  • Projekt ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej;
  • Projekt zrealizowany i rozliczony.

3. Projekt pod nazwą: Cykl szkoleń „Zrównoważona turystyka w praktyce”

  • Projekt ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego;
  • Projekt zrealizowany i rozliczony.

4. Projekt pod nazwą: „Funkcjonowanie rynku usług turystycznych – bezpieczny turysta, bezpieczne dziecko, bezpieczny wypoczynek – Priorytety dla najwyższych standardów polskiej branży hotelarskiej i turystycznej”

  • Projekt ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki;
  • Projekt zrealizowany i rozliczony.

5. Projekt pod nazwą: „Wsparcie udziału organizacji przedsiębiorców w pracach międzynarodowych grup lub organizacji branżowych”

  • Projekt ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki;
  • Projekt zrealizowany i rozliczony.

6. Ośrodek Mediacji Turystycznej PIT

  • Wdrożenie uchwały Rady Izby o utworzeniu Ośrodka Mediacji Turystycznej PIT;
  • Uchwalenie regulaminu Ośrodka Mediacji Turystycznej PIT.

7. Kodeks Rzetelności Zawodowej

  • Kontynuowanie prac nad projektem kodeksu rzetelności zawodowej członka PIT w trybie i na zasadach określonych przez Zarząd Izby.

V. Media

1. Rzecznik Prasowy Izby

  • Powołanie Rzecznika Prasowego Izby – wzmocnienie przekazu marketingowego Izby.

2. Działalność medialna

  • Prowadzenie stron na FB;
  • Wydawanie Newslettera Izby;
  • Uruchomienie profilu na LinkedIn.

VI. Współpraca i współdziałanie

1. Kontakty i współpraca Izby

  • MSiT, MRiT, POT, ECTAA, Rzecznik Przedsiębiorców, urzędy marszałkowskie, władze lokalne (współpraca i współdziałanie), Fundacja CMRT;
  • Udział w targach regionalnych i ogólnopolskich.

VII. Legislacja

1. Nowelizacja dyrektywy 2015/2302 w sprawie imprez turystycznych

  • Przekazywanie Ministerstwu Sportu i Turystyki i/lub ECTAA propozycji PIT wprowadzenia zmian w projekcie nowelizacji dyrektywy 2015/2302.
  • Opracowanie po nowelizacji dyrektywy 2015/2302 i ustawy it/put wskazówek praktycznych dotyczących „transpozycji” do praktyki organizatorów zmian w zakresie imprez turystycznych;
  • Monitorowanie procesu legislacyjnego nowelizacji ustawy o imprezach turystycznych – po zmianach wprowadzonych nowelą do dyrektywy 2015/2302;
  • Przeprowadzenie szkoleń, wzorem szkoleń w 2018 r., lub zorganizowanie sesji Q&A w zakresie zmian w przepisach dotyczących imprez turystycznych.

VIII. Regulacje wewnętrzne Izby

1. Regulacje związane z funkcjonowaniem Izby jako organizacji

  • Nowelizacja aktów wewnętrznych:
    • Zmiany w statucie w zakresie uściślenia terminu rezygnacji z członkostwa w Izbie;
    • Regulamin Rady Izby, Regulamin Zarządu Izby, Regulamin Biura Wykonawczego oraz uchwała w sprawie kompetencji i zadań sekretarze generalnego Izby – wprowadzenie zmian:
      • dostosowujących treść tych aktów do zmian w statucie,
      • zaproponowanie zmian merytorycznych wynikających z funkcjonowania nowego izbowego systemu komunikacji,
      • zaproponowanie zmian odformalizowujących procedury oraz uelastyczniających procedowanie władz Izby;
  • Podjęcie uchwały w sprawie kompetencji i zadań skarbnika Izby;
  • Podęcie uchwały w sprawie podróży służbowych w Izbie;
  • Podjęcie uchwały w sprawie izbowego systemu komunikacji wewnętrznej;
  • Podjęcie uchwały w sprawie polityki informacyjnej Izby;
  • Podjęcie uchwały w sprawie patronatów Izby;
  • Podjęcie uchwały w sprawie odznaki honorowej Izby;
  • Podjęcie uchwały w sprawie istotnych postanowień aktu założycielskiego oddziału z osobowością prawną;
  • Podjęcie uchwały w sprawie zawieszenia praw członkowskich.

2. Izbowy System Komunikacji Wewnętrznej (ISKW)

  • Wdrożenie ISKW dla członków Izby jako system do komunikacji.

IX. Standardy usług turystycznych

1. Wzorce umów i innych dokumentów stosowanych przez członków Izby

  • Kontunuowanie przeglądu wzorców umów i innych dokumentów stosowanych przez członków Izby (OWU, umowy pilockie, umowy o zakwaterowanie, umowy o transport, etc.) – pod kątem zgodności z przepisami prawa;
  • Ew. przekazanie uwag wynikających z przeglądu, w tym sygnalizacji dot. niezgodności postanowień wzorców umów z przepisami prawa.

Oprac. L. Miłosz (BW)