PIT - Polska Izba Turystyki

 Aktualności

Newsletter


prosimy wpisać adres e-mail

 
Polska Izba Turystyki
Biuro Wykonawcze
Marszałkowska 9/15 lok. 29
00-626 Warszawa
tel. 22 826 55 36
fax. 22 826 55 36

 Aktualności Archiwum »

» Start » Aktualności
  • Przedstawiciel PIT w nowo powołanym Zespole do spraw Turystyki Wiejskiej przy Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi
    05.02.2020 Aktualności z PIT

    30 stycznia 2020 roku w gmachu Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi przy ul. Wspólnej 30 w Warszawie odbyło się inauguracyjne posiedzenie Zespołu ds. Turystyki Wiejskiej. W skład Zespołu wchodzą przedstawiciele ministerstw, instytucji, a także organizacji z branży turystycznej. Ekspertem uczestniczącym w pracach Zespołu z ramienia Polskiej Izby Turystyki jest dr Andrzej Górski, wiceprezes Oddziału Mazowieckiego PIT.

    Podczas pierwszego posiedzenia członkowie Zespołu zatwierdzili Regulamin oraz Plan Działania, którego kluczowymi zagadnieniami będą m.in.:

     kompetencje i profesjonalizm kadry obsługującej ruch turystyczny na obszarach wiejskich;

     wsparcie rozwoju turystyki wiejskiej ze środków krajowych i unijnych;

     promocja turystyki wiejskiej i agroturystyki na rynku krajowym i zagranicznym;

     innowacje i nowe technologie mające wpływ na rozwój produktów turystyki wiejskiej i agroturystyki;

     założenia do opracowania ustawy o agroturystyce;

     budowa rozpoznawalnej marki turystyki wiejskiej w Polsce.

    Wnioski i rekomendacje z dyskusji nad zagadnieniami pozwolą ocenić kondycję turystyki wiejskiej w Polsce i posłużą do aktualizacji dokumentu operacyjnego określającego jej rozwój.

  • Przedstawiciel PIT w nowo powołanym Zespole do spraw Turystyki Wiejskiej przy Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi
    05.02.2020 Aktualności z oddziałów

    30 stycznia 2020 roku w gmachu Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi przy ul. Wspólnej 30 w Warszawie odbyło się inauguracyjne posiedzenie Zespołu ds. Turystyki Wiejskiej.

    W skład Zespołu wchodzą przedstawiciele ministerstw, instytucji, a także organizacji z branży turystycznej. Ekspertem uczestniczącym w pracach Zespołu z ramienia Polskiej Izby Turystyki jest dr Andrzej Górski, wiceprezes Oddziału Mazowieckiego PIT.

    Podczas pierwszego posiedzenia członkowie Zespołu zatwierdzili Regulamin oraz Plan Działania, którego kluczowymi zagadnieniami będą m.in.:

     kompetencje i profesjonalizm kadry obsługującej ruch turystyczny na obszarach wiejskich;

     wsparcie rozwoju turystyki wiejskiej ze środków krajowych i unijnych;

     promocja turystyki wiejskiej i agroturystyki na rynku krajowym i zagranicznym;

     innowacje i nowe technologie mające wpływ na rozwój produktów turystyki wiejskiej i agroturystyki;

     założenia do opracowania ustawy o agroturystyce;

     budowa rozpoznawalnej marki turystyki wiejskiej w Polsce.

    Wnioski i rekomendacje z dyskusji nad zagadnieniami pozwolą ocenić kondycję turystyki wiejskiej w Polsce i posłużą do aktualizacji dokumentu operacyjnego określającego jej rozwój.

  • Edukacja w zakresie turystyki na najwyższym, światowym poziomie – Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula zdobyła akredytację THE-ICE.
    03.02.2020 Aktualności Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula zdobyła THE ICE (The International Centre of Excellence in Tourism and Hospitality Education). To jedna z dwóch najważniejszych na świecie akredytacji dla uczelni o takim profilu. Dzięki niej warszawska uczelnia wchodzi do światowej ligi uczelni turystycznych. Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula była oceniana w 14 obszarach z m.in. jakości programu, wartości badan naukowych, ale też organizacji, zarządzania uczelnią, współpracy z biznesem i rozpoznawalności na świecie. Zdobyła uznanie we wszystkich kategoriach. Eksperci THE-ICE szczególnie docenili współpracę z branżą – aktywną Radę Biznesu i silne powiązanie nauki z praktyką. Podkreślili też jakość zarządzania uczelnią i kadry: duże doświadczenie akademickie, przywódcze i branżowe. Wysoko ocenili programy nauczania, stworzone zgodnie z europejskimi standardami, skoncentrowane na studentach, nastawione na zrozumienie wiedzy, krytyczne myślenie, kompetencja analityczne i społeczne. Jako duży atut wskazali międzynawowe środowisko. Akredytacja jest potwierdzeniem najwyższej jakości edukacji w zakresie turystyki i rekreacji, i zobowiązaniem do dalszego rozwoju uczelni. Historia Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula sięga 1996 roku. Obecnie kształci ok. 1,3 tys. Studentów na 3 kierunkach studiów licencjackich i magisterskich: turystyce i rekreacji, dietetyce i coachingu stylu życia. Audyt akredytacyjny został przeprowadzony 28-29 listopada 2019 r. pod kierownictwem prof. Evy Werner i prof. Jane Ali-Knight. THE-ICE to międzynarodowa instytucja akredytacyjna i globalna sieć wiodących instytucji zajmujących się turystyką, rekreacją, wydarzeniami i sztuką kulinarną. Jej kryteria oceny uczelni wyższych bazują na europejskich standardach ESG. Więcej o uczelni i akredytacji: https://www.vistulahospitality.edu.pl/ http://the-ice.org/
  • Oddział Mazowiecki na warsztatach networkingowych WOT
    06.12.2019 Aktualności z oddziałów 5 grudnia 2019 roku Oddział Mazowiecki uczestniczył w warsztatach networkingowych zorganizowanych przez Warszawską Organizację Turystyczną dla swoich członków. Spotkanie odbyło się w Centrum Konferencyjnym przy Centrum Nauki Kopernik. Wydarzenie rozpoczęło się od krótkiej prezentacji prezes WOT, pani Barbary Tutak na temat głównych działań i projektów stowarzyszenia. Następnie przedstawiciele Centrum Nauki Kopernik opowiedzieli o planowanych obchodach 10-lecia instytucji w 2020 roku. Po części oficjalnej uczestnicy zostali zaproszeni do spotkań stolikowych.
  • Wyjazd studyjny do Chorwacji
    06.11.2019 Oddział Mazowiecki

    Na zaproszenie regionu Kvarner, przy współpracy Wspólnoty Turystycznej Chorwacji – przedstawicielstwa w Polsce, Oddział Mazowiecki zorganizował w dniach 23-26 października 2019 roku wyjazd studyjny do Chorwacji dla touroperatorów, agencji turystycznych i organizatorów MICE. W wyjeździe udział wzięło 14 przedstawicieli biur z Mazowsza, Śląska oraz Warmii i Mazur.

    Program wyjazdu był bardzo różnorodny: uczestnicy mieli możliwość zapoznania się z atrakcjami turystycznymi regionu Kvarner , wyspy Krk, a przede wszystkim z bazą hotelową miast: Novo Vinodolski, Malinska, Krk, Opatija i Rijeka oraz możliwościami organizacji konferencji i turystyki MICE dla grup tematycznych i biznesowych w bazie hotelowej Opatija. Grupie został też przedstawiony plan obchodów Rijeka 2020 - Europejskie Miasto Kultury. Podczas spotkań z partnerami z regionu Kvarner omówiono problemy polskich touroperatorów dotyczące organizacji transportu oraz wskazano dalsze kroki rozszerzenia działalności portu lotniczego Rijeka/Krk. To bardzo ważne dla polskich organizatorów wyjazdów wypoczynkowych i biznesowych, którzy oczekują wsparcia regionu Kvarner w organizacji stałych lotów liniowych z Polski, a nie tylko lotów czarterowych, których ryzyko finansowe sami ponoszą! Uczestnicy wnioskowali także o zwiększenie ilości transferów z lotniska Rijeka/Krk do największych miast w regionie Kvarner: do miast wypoczynkowych na wyspie Krk, do Novo Vinodolski i Crkvenica, ale przede wszystkim do Opatiji, których w poprzednim sezonie nie było ( są organizowane jedynie transfery do centrum Rijeki).

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 .. 327 »