2 lutego uprawnieni przedstawiciele organizacji, które powołały inicjatywę Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego stawili się w kancelarii notarialnej, by złożyć podpisy pod aktem notarialnym, oświadczenia woli, o ustanowieniu Fundacji Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego. To kolejny krok na drodze do rejestracji Fundacji CMRT, a co za tym idzie, umocnienia inicjatywy i zintensyfikowania jej działań.
Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego powstało z inicjatywy czterech organizacji zrzeszających przedsiębiorców z rynku turystycznego, reprezentujących obszar turystyki indywidualnej, grupowej, biznesowej i hotelarstwa oraz szeroko rozumianego przemysłu spotkań.
Organizacjami założycielskimi CMRT są:
- Polska Izba Turystyki
- Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
- Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel
- Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether
Misją Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego jest profesjonalizacja branży i upowszechnianie dobrych praktyk na rynku usług turystycznych oraz wspieranie władz publicznych w dążeniu do eliminowania niezgodnych z prawem praktyk. CMRT realizuje swoją misję poprzez monitoring funkcjonowania rynku, ujawnianie nieprawidłowości, inicjowanie zmian w przepisach i upowszechnianie wiedzy dotyczącej prawa w turystyce mającej wpływ na bezpieczeństwo klientów.
Podpisy w akcie w imieniu Polskiej Izby Polska Izba Turystyki złożyli
Dariusz Wojtal, wiceprezes PIT i Sebastian Nasiłowski, skarbnik PIT.